Ako sa predať na trhu práce
Trh práce je rovnako náročný ako iné trhy. Dobrí predajcovia môžu predávať tovar, o ktorom nevedia absolútne nič. Každý človek, ktorý si hľadá novú prácu, je tak trochu obchodný zástupca alebo predajca, ktorý sa musí vedieť dokonale predať. Len to nie je také jednoduché, ako sa na prvý pohľad môže zdať.
"Osobný marketing" je dôležitou súčasťou udržania si dobrého pracovného miesta.
Dokonale si uvedomujte svoje silné a slabé stránky
Ako profesionál musíte bezpodmienečne poznať svoje vlastné kľúčové silné a slabé stránky. Ako inak môžete očakávať, že sa predáte potenciálnemu zamestnávateľovi? Kde vôbec začať?"
Pozrite sa na svoje predchádzajúce skúsenosti, aby ste presne zistili, v čom spočíva váš talent, zručnosti a schopnosti. Keď ste identifikovali svoj súbor zručností, pozrite sa, ako môžu súvisieť s kariérou, ktorú chcete vykonávať. Toto je prvý rozhodujúci krok k tomu, aby ste sa mohli účinne predať ako ideálny kandidát.
Aký je váš kariérny cieľ?
Okrem pochopenia vašich kľúčových silných a slabých stránok a schopností je dôležité stanoviť si kariérne ciele.
Stanovenie cieľov pre vašu kariéru vás udrží sústredených a zároveň vám poskytne smer a cieľ. Ak si nestanovíte žiadne ciele, zistíte, že beháte dookola a nič pre seba nedosiahnete.
Stanovenie cieľov vám dáva jasno v tom, čo od svojej kariéry v konečnom dôsledku chcete: zaručuje, že investujete svoj čas, energiu a úsilie do kariéry, ktorá je pre vás skutočne dôležitá.
Osobný, ale profesionálny prejav
Keď ste vykonali malé sebapreskúmanie, ďalším krokom pri marketingu seba ako profesionála je vytvorenie osobného prejavu a spôsobu reči.
Prejav je jasná, stručná správa o vás, ktorá informuje o tom, kto ste, čo hľadáte a ako môžete byť prínosom pre spoločnosť alebo organizáciu.
Pri tvorbe prejavu sa zamerajte na najdôležitejšie body, ktoré chcete o sebe odovzdať. Premýšľajte o svojich kľúčových silných stránkach a o tom, čo môžete ponúknuť.