Ako sa stať v práci nepostrádateľným?
Každý chce byť v práci osobou, ktorá je vo svojom odbore na prvom mieste; je to skvelé pre vaše sebavedomie, manažéri sa na vás spoliehajú a mali by ste mať veľký pocit istoty v práci. Byť v práci nepostrádateľný znamená stať sa nepostrádateľným.
Na vás musí byť spoľahnutie
Spoľahlivosť nie je len o tom, že sa na stretnutia dostavíte načas. Ide o to, aby ste boli efektívni a spolupracovali, keď sa niečo pokazí, a aby ste boli osobou, na ktorú sa ľudia vo vašom tíme obracajú, keď potrebujú niečo urobiť dobre a rýchlo. Spoľahlivosť by vo vás nikdy nemala vyvolať pocit, že vás niekto využíva, preto sa uistite, že váš nadriadený vie, komu a v akých projektoch pomáhate.
Uľahčite prácu svojmu nadriadenému
Ak svojmu nadriadenému uľahčujete prácu alebo ho zbavujete zodpovednosti a umožňujete mu sústrediť sa na jeho manažérske povinnosti, pravdepodobne bude stáť pri vás, keď príde na znižovanie stavu zamestnancov. Mať na svojej strane niekoho vplyvného v práci je veľmi dôležité. Skúste si vysnívať nedostatok zručností, aby ste mohli robiť veci, ktoré váš šéf nedokáže.
Dobrovoľne sa zapojte do kľúčových projektov
Sústreďte sa na prácu, ktorá je najdôležitejšia a najnaliehavejšia, a stanovte jej priority, nie na prácu, ktorá je práve najľahšia alebo najrýchlejšia. Kľúčové projekty vám pravdepodobne umožnia prístup k širšiemu podnikaniu a dobrovoľníctvu, zatiaľ čo ostatným zamestnancom nie, čo zabezpečí, že budete vnímaní ako oddaný pomocník a cenný člen tímu.
Vybudujte si vzťahy s vyššími manažérmi
Pripojenie a budovanie vzťahov s ľuďmi, ktorí sú v organizácii dôležití, vás môže urobiť nepostrádateľnými nielen na súčasnej pozícii, ale môže vás posunúť aj v kariére. Ak budete s manažérmi komunikovať na dennej báze, môžete byť v prvej línii, keď príde na povýšenie.
Ponúkajte riešenia
Manažéri nechcú problémy - chcú riešenia. Ak sa teda chcete stať v práci nepostrádateľným,musíte nájsť spôsoby, ako vyriešiť problémy, ktorým podnik čelí. Keď počujete, že sa vaši kolegovia sťažujú na niečo, čo nefunguje, vymyslite, ako to vyriešiť, a zvýšite svoju hodnotu pre svojho manažéra a pre celú spoločnosť.