Čo si viete predstaviť pod niektorými názvami pozícií?
Pri hľadaní práce sa môžete stretnúť s názvami pozícií, pre ktoré si ani neviete predstaviť, o akú prácu ide. Niektoré mená znejú honosnejšie ako v minulosti alebo sú ovplyvnené angličtinou. Nasledujúce profesie patria medzi tie, kde ľudia tápajú najviac.
Operátor výroby
Jedná sa o jednu z najfrekventovanejších pracovných pozícií v Českej republike, jej názov je však stále neprehľadný. Spravidla ide o bežné robotnícke profesie, ako je napríklad konvenčná montáž pásov.
Kontrolór kvality
Jedná sa o pomerne jednoduchú manuálnu činnosť pri výrobe, ktorá spočíva vo vizuálnej kontrole hotových výrobkov, či neobsahujú zjavné chyby. Na takúto pozíciu stačí rýchle zaškolenie nekvalifikovaných osôb.
Asistent predaja
Spravidla je to klasická predavačka. Takýto človek vykonáva rôzne činnosti v maloobchodnej prevádzke od doplňovania tovaru, cez prácu za pokladňou až po upratovanie. Zákaznícka podpora sa obmedzuje na odpovede na otázky typu: kde nájdem tento a ten tovar? Nie je potrebné žiadne vzdelanie a stačí školenie.
Telefonický operátor - špecialista
Spravidla je to pracovník call centra, ktorý vybavuje podnety od zákazníkov iných spoločností alebo ponúka rôzne produkty. Najmä v druhom prípade je možné prácu dokončiť po týždni školenia.
Špecialista služieb zákazníkom
V preklade je špecialistom na starostlivosť o zákazníka v call centre. Spoločnosti sa obávajú, že voľné miesto v call centre by nikoho neprilákalo k inzercii.
Manažér recepcie
Toto je často klasický recepčný. Môžu to byť lepšie hotely s požiadavkou na znalosť cudzieho jazyka.
Koordinátor kancelárie, špecialista na back office
Po dôkladnom prečítaní rozsahu práce zistíte, že je klasickou sekretárkou.
Potom existujú aj pozície s vyššími nárokmi na vzdelanie. V oblasti podnikového marketingu je to napríklad Account Manager , čo je univerzálny pozičný názov pre prácu spojenú so starostlivosťou o klientsky účet (účet).
V oblasti ľudských zdrojov to môže byť Recruitment Consultant , teda personalista, ktorý sleduje situáciu na trhu práce, plánuje nábor, bankroty a motivuje existujúcich zamestnancov.
V oblasti stavebníctva a nehnuteľností je to najčastejšie realitný maklér, ktorý hľadá vhodné nehnuteľnosti v portfóliu realitnej kancelárie, komunikuje so záujemcami o predaj alebo kúpu bytu, organizuje obhliadky nehnuteľností a moderuje vzťahy medzi predávajúci a kupujúci.