Naučte sa správne a efektívne pracovať s časom
Najcennejším zdrojom, ktorý máme k dispozícii, je čas. Meria sa v hodinách, minútach a sekundách. Ak stratíme čas, nikdy sa nám ho nepodarí získať späť. Podľa toho musí byť náš čas jednou z našich denných priorít a pomôže nám to zvládnuť čas. Riadením času budete môcť pracovať efektívnejšie. Týmto spôsobom môžete dosiahnuť viac úloh za kratší čas. Môžete zostať efektívni, aj keď máte málo času a pracujete pod tlakom. Ak nestíhate správne čas, môžete byť v strese a zníži sa vaša efektivita. Súčasťou riadenia času je dochvíľnosť.
Prečo potrebujete byť dochvíľni?
Keď je váš dôvod dostatočne silný, nájdete spôsob, ako ho zabezpečiť. Spoliehaním sa na tento princíp môžete prekonať svoj zvyk. Začnite identifikáciou hlavného dôvodu, prečo chcete zmeniť. Vezmite si sipero a papier a zapíšte si hlavné dôvody, prečo chcete tento zvyk zmeniť. Tiež si napíšte výhody, ktoré dochvíľnosť prinesie do vášho života. Medzi príklady výhod patrí znižovanie stresu, zvyšovanie zodpovednosti a znižovanie hádok s kolegami alebo spolupracovníkmi. Uistite sa, že výhody sú jasné a ľahko zapamätateľné. Zostaňte motivovaní týmito dôvodmi a výhodami.
Začnite deň najdôležitejšou úlohou
Každý deň budete mať zoznam pracovných úloh, ktoré si vyžadujú vašu pozornosť. Niektorí z nás ich usporiadajú podľa dôležitosti do zoznamu úloh. Ak chcete správne riadiť čas, mali by ste najskôr dokončiť tie najdôležitejšie. Toto je zlaté pravidlo. Každý deň si určte dve alebo tri úlohy, ktoré sú pre vás najdôležitejšie, a splňte ich. Po dokončení je váš deň už úspešný. To povzbudzuje vás, aby ste k ostatným úlohám pristupovali s istotou. Môžete sa dokonca rozhodnúť presunúť niektoré z nich na ďalší deň. Je to preto, lebo tie najdôležitejšie ste už absolvovali. Pomôže vám to lepšie zvládnuť čas.
Naučte sa povedať „nie“
Každý deň vás priatelia, rodina a kolegovia požiadajú, aby ste pre nich niečo urobili. Napriek tomu chcete pomôcť, pretože príliš veľa úloh iných ľudí vám bráni robiť si svoje. Preto sa musíte naučiť, ako odmietnuť žiadosti. Mali by ste vykonávať iba úlohy, ktoré môžete splniť v nadstavenom čase, ktorý máte. Navyše by to mali byť tí, na ktorých vám záleží. Toto je základná zručnosť v manažmente času.