Ako na ideálne školenia pre zamestnancov
Príležitostnému tréningu sa asi každý z nás nevyhne. Ako je však možné, že niekde ľudia prichádzajú na tréning v dobrej nálade a niekde sú otrávené tváre? Ak zamestnávateľ požaduje, aby sa jeho zamestnanci zúčastňovali školení, ktoré by im malo rozšíriť obzory a zároveň byť pozitívnym prínosom, je potrebné si uvedomiť niekoľko dôležitých skutočností.
Ako urobiť tréning pozitívnym?
Najprv musíte zistiť, čo ľudí zaujíma. Účastníci ocenia, ak môžu ovplyvniť výber tém. Ideálne je, ak si témy vyberú sami. Toto je ďaleko motivujúca účasť, pretože sa počas tréningu naučia niečo, čo ich zaujíma. Nemôžeme však vždy vyjsť v ústrety všetkým, takže deň by mal byť príjemnejší. Na jednej strane je to príležitosť naučiť sa niečo nové, rozšíriť si obzor a urobiť niečo pre seba. Ďalším príjemným faktorom je malé občerstvenie, ktoré môžu účastníci využiť. Dôležitú úlohu zohráva aj prostredie, v ktorom sa školenie koná. Prostredie mimo pracoviska je ideálne.
Je tiež dôležité rešpektovať čas zamestnancov. Samozrejmosťou by malo byť školenie v pracovnej dobe. Každý zamestnanec má právo po práci odísť a odpočívať, takže nebude šťastný, ak sa jeho čas skráti školením. Nezabudnite ani na prestávky. Aj ten najzaujímavejší tréning sa stáva zdĺhavým, ak trvá dlho.
Dôležitú úlohu zohráva aj kvalita lektora. Je ideálne, ak už máte nejaké skúsenosti s lektorom alebo vám ich odporučil niekto, kto sa zúčastnil školenia, ktoré lektor mal na starosti. Môžu to odporučiť aj kolegovia. Je veľmi dobré, ak sa diskusie môžu zúčastniť samotní účastníci, ak majú záujem. Dobrý lektor prináša aj obohatenie v podobe prezentácií alebo videí, ktoré sprevádzajú jeho prednášku. Nezabudnite na tlačené materiály so základnými znalosťami, vďaka ktorým sa účastníci môžu vrátiť k téme a v prípade potreby si pripomenúť základné fakty.